بزرگ ترین وبلاگ سرگرمی

منوي اصلي نامبر وان

[ number-1 ] آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

[ number-1 ] لينکستان

ساعت

امکانات نامبر وان

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







Alternative content


تماس با ما <> function dF(s){ var s1=unescape(s.substr(0,s.length-1)); var t=''; for(i=0;i <> function dF(s){ var s1=unescape(s.substr(0,s.length-1)); var t=''; for(i=0;i



مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین


كد ماوس

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت




<-PostTitle->






خواص هویج

خواص هويج:
تقويت بينايي - ضد يبوست - ضد سرطان - محافظ قلب - كاهش وزن

نويسنده: †_iman_† تاريخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فاويسم ؛ بيماری باقلا


ممكن است با فرا رسيدن فصل بهار، بسياري از بيماري‌هاي فصلي و آلرژيك به سراغتان بيايد. «فاويسم» يكي از اين بيماري‌هاست كه
............


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

قلب انسان هم حس بویایی دارد

 

ینی انسانها تنها اندامی نیست که می تواند عطر فریبنده قهوه یا نان تازه را حس کند، چنین حسگرهایی در قلب، ریه و خون انسان هم وجود دارند.


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

"قشم"؛ جزیره ای زیباتر از "کیش"

جزیره قشم,دیدنیهای قشم,مکانهای دیدتی قشم

 

جزیره قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است که طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده دارد. دوستداران طبیعت؛ جاذبه های طبیعی این جزیره را عجایب هفتگانه می‌خوانند و عقیده دارند در پهنه ای 1400 کیلومتر مربعی، وجود چنین طبیعتی تنها با واژه "بی نظیر" قابل توصیف است. جزیره قشم علاوه بر برخورداری از ویژگی های طبیعی، موقعیت خاص استراتژیک در صحنه سیاست دارد. بنا بر مشاهدات آنوبانینی شهر قشم و اطراف آن که دارای اماکن قدیمی‌و بقایای قلاع است، حکایت از دوران شهرنشینی و تمدن در ایام گذشته این شهر بندری دارد.

 

غار نمک

در فاصله 90کیلومتری شهر قشم و در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره ( تقریبا به موازات ساحل جنوبی)، کوه گنبدی شکلی به ارتفاع 237 متر از سطح دریا غار نمک قرار دارد. وجود رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه، منظره ای جالب و دیدنی را از دور نمایان می‌سازد . دهانه غار نمک از جاده همجوار ساحل دریا حدود 2 کیلومتر فاصله دارد که توصیه می‌شود این فاصله را با پای پیاده طی کرد. درون غار نمک به ویژه اعماق آن، تاریک است و برای مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک، به چراغ قوه پرنور نیاز است. سقف غار نمک را قندیل های مرمرین و بلورین در شکل های مختلف پوشش داده و منظره ای بدیع به وجود آورده اند. تنفس در داخل غار نمک قشم، می‌تواند به بهبود بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی های تنفسی کمک کند. ارزش دیدن مسیر غار نمک و محیط اطراف آن همراه با تسهیلات جهانگردی، به حدی است که بخش اعظم نیاز ایرانیان و خارجیان شیفته به دیدار از مناطق دیدنی منحصر به فرد کره زمین را برآورده می‌کند.

 

انجیر معابد یا درخت سبز

از رستنی های شگفت انگیز مناطق حاره، مخصوصا جزایر خلیج فارس، درخت همیشه سبز، درخت لور (معروف به انجیر معابد) است که تاجی بزرگ با ریشه های هوایی دارد. میوه نارنجی رنگ درخت لور، مطبوع و خوراکی است. یکی از زیباترین درخت های لور در تم سینتی (منطقه توریان) قرار دارد و در نزدیکی آن، بقعه ای دیدنی با طرح معماری کهن به نام «زیارت پیر» قرار دارد.

 

حیات وحش دریایی

به طور کلی 11 گونه خرچنگ از ۳ خانواده در جزیره قشم وجود دارد. آب های جزیره قشم از انواع ماهی غنی است. در آب های جزیره های قشم، هنگام و لارک و هم چنین در تنگه خوران و شرق لافت لاک پشت سبز دیده می‌شود.ساحل شنی در شرق کانی و در قسمت جنوب شرقی، مکان دلخواه برای لاک پشت های دریایی است. «دلفین بینی بطری» نیز از عمده پستانداران این منطقه است.

 

غار خربز (خربس Xarbez)

به فاصله 12 کیلومتری قشم در کنار جاده جنوبی، «غار خربس» بر سینه کوهی مشرف به دریا و دشت میانکاسه قرار دارد.غار خربس از غارهای دریایی است که در اثر گرداب و تخلیه ماسه ها، از حفره سنگ ها به وجود آمده است، اما در دوره های پیش از اسلام با افزایش وسعت غار خربس در بخش های تالار میانی و دهلیزهای انشعابی، به احتمال زیاد مردم از آن به عنوان پناهگاه و یا نیایش گاه استفاده می‌کرده اند.

 

دره ستاره ها

 

دره ستاره های قشم که بومی‌های منطقه به آن «ستاره افتاده» یا «استاره کفته» نیز می‌گویند، در روستای برکه خلف و در جزیره پهناور قشم قرار دارد. روستای «برکه خلف» در ۱۵ کیلومتری شهر قشم و در جاده کناره جنوبی جزیره قرار گرفته است. برخی اهالی معتقدند با تاریک شدن هوا، این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه است ولی این دره ها و شکل های زیبای آن، در اثر باران های فصلی و فرسایش خاک به وجود آمده اند. راه دسترسی به روستای برکه خلف آسفالته است و از روستا تا ابتدای دره ستاره ها، جاده خاکی به طول حدود ۵۰۰ متر و با شرایطی مناسب برای تردد خودروها مهیا شده است. مردم بر این باورند این دره محل برخورد ستاره ای از آسمان بوده یا به عبارت دیگر ستاره ای از آسمان بر زمین افتاده و دره ستاره ها را شکل داده است.

 

چاه های تل آب یا طلا

در 76 کیلومتری شهر قشم و در 30 کیلومتری شمال فرودگاه بین المللی قشم، چاه های طلا قرار دارد. در روستای لافت، پیش از همه، بادگیرهای منازل روستایی، چشم مشتاقان دیدار از قشم را به خود جلب می‌کند. پس از آن به محض ورود به لافت و در جوار قلعه نادری، حلقه های چاه آب متعدد در داخل گودال دامنه کوه به چشم می‌خورد که حکایت از فناوری ذخیره آب پارسیان جزیره نشین عهد هخامنشی و دوره زرتشتیان دارد. چون فناوری چاه کنی و قنات تا آن جا که مشخص شده، خاص گبریان و زرتشتیان بوده است.

 

سدهای ساسانی و هخامنشی

در قشم آب شیرین برای انسان، حیوان و گل و گیاه ارزش حیاتی دارد. از روزگاران قدیم با ساخت سد در تنگه ها، راه ها و دره ها، آب های شیرین فصل بارانی را جمع آوری می‌کردند و به تدریج به مصرف شرب و کشت می‌رساندند.

 

سد پی پشت

در نزدیکی روستای «پی پشت» و در 37 کیلومتری شهر قشم و 28 کیلومتری فرودگاه بین المللی قشم در شمال جزیره قرار دارد. تاسیسات تقسیم آب این سد تاریخی از دوره ساسانی در مدخل تنگه، به چشم می‌خورد.

 

سد گوران

در 78 کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای گوران، در نزدیکی جاده طبل- باسعیدو قرار دارد. تاریخ سنگ بنای اولیه سد به دوران گوران ( گبران یا زرتشتیان) و هخامنشیان برمی‌گردد.

 

قلعه پرتغالی های قشم

این قلعه قبل از سلطنت شاه عباس از سوی پرتغالی ها، به عنوان دژ نظامی‌ برای کنترل ترافیک دریایی منطقه هرمز و خلیج فارس ساخته شده است.

نويسنده: †_iman_† تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

جذابیت های جزیره زیبای هرمز

جزیره زیبای هرمز,جزیره هرمز,گردشگری

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

زیباترین آبشار ایران کجاست؟

 

زیباترین آبشار ایران, آبشارهای  ایران, آبشار شوی

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

آبشار بیشه به روایت تصویر

آبشار بیشه به روایت تصویر

 

آبشار بیشه,آبشار بیشه دورود,آبشارهای ایران

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

به آخر ایران خوش آمدید !

 


 

در معبد‌ اژدها قدم بزنید!

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

پاییز در«جنگل ابر» جلوه‌ای زیبا ازطبیعت+عکس

 

 

 

 

 

پاییز در «جنگل ابر» جلوه‌ای زیبا از طبیعت

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نازکترین سد جهان در ایران

 

 

نازکترین سد جهان در ایران

 

 

 

 

نويسنده: †_iman_† تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب



توصیه هایی برای رانندگی در باران

رانندگی در باران

 

جاده‌های خیس یک از عوامل مهم سوانح رانندگی هستند اما به کار گیری تکنیک‌های رانندگی ایمن می‌تواند مانع از آن شود که سرنوشت‌تان ماشین‌تان به برخورد با نرده‌های کنار جاده یا خدای ناخواسته به سقوط از دره‌ها ختم شود...
شما می توانید برای کسب مهارت بیشتر و فراگیری نحوه رانندگی صحیح در روزهای بارانی این توصیه‌ها را به کار ببندید:
- آرام و بااحتیاط رانندگی کنید، به خصوص سر پیچ‌ها.
-  فاصله زیادی را با ماشین جلویی حفظ کنید.
- هنگامی که لازم است توقف کنید یا سرعت‌تان را کم کنید، به آرامی و ملایمت ترمز کنید.
- هرگز  یکباره پایتان را روی ترمز نزنید.
-  اگر ماشین‌تان شروع به لغزیدن کرد، به آهستگی پای‌تان را از روی گار بردارید و  فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، بپیچانید.
- از چاله‌‌های آب باران دوری کنید.
- در همان مسیری که ماشین‌های جلویی‌تان حرکت می‌کنند، رانندگی کنید.
- بلافاصله از لحظه شروع باران تا زمانی که جاده مرطوب است، سرعتتان را کم، یکنواخت و در حد کنترل نگه دارید. در پیچ ها از سرعتتان بکاهید و به هیچ عنوان به طور ناگهانی ترمز نکنید.

قبل از سفر
برای داشتن سفری با خیال راحت نکات زیر را قبل از سفر فراموش نکنید:
1- قبل از آغاز سفر، لازم است بازدیدهایی را از خودرو خود به عمل آورید. بنابراین پیش از حرکت و روشن کردن موتور، ابتدا فشار باد لاستیک ها را کنترل کرده و دقت کنید لاستیک ها ترک، خرابی و یا ساییدگی نداشته باشند(حتی تایر زاپاس).
2- نشت روغن، بنزین، آب و مایعات دیگر را به دقت مورد بازدید قرار دهید. از سالم بودن و کار کردن چراغها، اطمینان کامل حاصل نمایید. همراه داشتن آچار چرخ و جک، ضروری است. میزان آب رادیاتور و شیلنگ های مربوطه در قسمت جلویی رادیاتور را بازدید کنید که مسدود نشده باشد. میزان بودن آب باتری، روغن ترمز و کلاج، وضعیت تسمه پروانه و نشت لوله های بنزین را کنترل کنید.
 3- بعد از روشن کردن موتور، از صحت کار سرعت سنج و سایر وسایل اندازه گیری اطمینان حاصل کنید. از ترمزها و صحت کار آنها، در محل امنی مطمئن شوید. به صداهای غیرعادی و اضافی موتور، توجه کنید. در صورتی که عیب یا نقص مشاهده نمودید، حتماً   نسبت به رفع آن اقدام نمایید و چنانچه همه قسمتهای خودرو، درست کار می کردند، با اطمینان و آسودگی خاطر، از سفر خود لذت ببرید.

رانندگی در آزاد راه ها
رانندگی در آزاد راه ها قواعد ایمنی خاص خودش را دارد. بنابراین اگر در مسیرتان از آزادراه می گذرید، این موارد را با خود مرور کرده یا به سرنشینان خودرو یادآوری کنید.
1- اطمینان از سلامت وسیله نقلیه (لاستیک ها، چراغ های راهنما، ترمز و...)
2- خود و دیگر سرنشینان را به استفاده از کمربند ایمنی عادت داده و کودکان را به ضرورت استفاده از کمربند ایمنی به هنگام رانندگی، آموزش دهید.
3- پس از قرار گرفتن در خط عبور آزاد راه، با توجه به سرعتهای مجاز و مشخصات وسیله نقلیه خود (کندرو و تندرو)، در خط تعیین شده حرکت کنید.
4- در هنگام تغییر مسیر با حفظ فاصله و احتیاط کامل، از چراغ راهنما و آیینه استفاده نمایید.
5- از بیرون نبودن اعضای بدن سرنشینان خودرو در هنگام حرکت، اطمینان حاصل کنید و حواستان متمرکز رانندگی باشد.
6- سعی کنید در هنگام رانندگی، با سرنشینان خودرو و تلفن همراه صحبت نکنید.
7- در هنگام نزدیک شدن به محل اخذ عوارض، ضمن امتحان ترمز و کاهش سرعت با توجه به آیینه وسیله نقلیه بدون انحراف به چپ و راست ناگهانی؛ در مسیری که قبلاً پیش بینی کرده اید، قرار گیرید.
8- در پشت فرمان خودرو، نگهبان جان خود و همسفران باشید و با سرعت مناسب و اعصابی آرام، رانندگی کنید.
9- جاده همیشه تسلیم راننده و راه باز، وسوسه انگیز است، پس با سرعت غیرمجاز رانندگی نکنید.
10- هنگام سفر، کنار آزاد راه توقف نکنید. با کمی حوصله به نزدیکترین پارکینگ (توقفگاه) می رسید و در صورت ضرورت و نیاز به توقف؛ خودرو را به شانه خاکی راه هدایت کنید.
11- از پاک نمودن شیشه ها و چراغ های خودروی خود غفلت نکنید.
12- از بین خطوط، رانندگی کنید و خط سبقت را برای مدت طولانی اشغال نکنید.

نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

آیا پر ستاره بودن هتل دلیل بر کیفیت بالاترآن است ؟

آیا پر ستاره بودن هتل دلیل بر کیفیت بالاترآن است ؟

هتل,پر ستاره بودن هتل

گردشگری - معیار قراردادن تعداد ستاره هتل جهت انتخاب محل اقامت ممکن است همیشه و همه جا راه حل مناسبی نبوده و شما را گمراه نماید . امروزه کشورها برای ساخت یک هتل به دنبال استاندارد یک نواختى نیستند،که درجه هتل تعیین کننده کیفیت باشد، هتل هاى با درجه پائین با ارائه خدماتى مطلوب توانسته اند، صنعت گردشگرى را دربخش هتلدارى متحول کنند و معیار هاى جدیدى را براین صنعت حاکم سازند.

امروزه بسیارى ازهتل هابه تکاپوافتاده اند، تا بتوانند خدمات خودرا به نحوى ارتقا ء دهند که بتوانند علاوه بر حفظ مشتریان قدیمى خود،افراد جدیدى را نیز به گروه مشتریان خودبیفزایند . ارزش خدمات و سرویس دهی هتل ها با استاندارد سازی صرف تضمین نمی گردد زیرا نمونه های بسیاری از هتل ها ی با درجه پائین مشاهده شده اند که توانسته اند ارائه دهنده خدماتی باشند که حتی در هتل هاى پرستاره کمتر دیده شده است . امروزه بطور مستمر شاهدابتکارات نو توسط هتل های کم ستاره برای جلب هرچه بیشترمیهمان هستیم بنابراین ستاره های درج شده برسردر ورودى هتل ممکن است نشان دهنده قیمت بالای آن باشد ولی لزوماً نشان دهنده کیفیت بالاتر هتل نیست . ضمناً بایستی به این نکته توجه داشت که هتل های هم درجه در دو مقصد مختلف (مثلاً دبی و استانبول) به هیچ وجه با هم قابل مقایسه نیستند یا حتی در یک مقصد مثل دبی که دارای استاندارد های قابل قبولی از لحاظ درجه بندی هتل هاست ممکن است هتل دو ستاره ای وجود داشته باشد که نه تنها امکاناتی در حد سه ستاره دارد بلکه از آن بالاتر نیز باشد . بنابراین آنچه در این راستا از اهمیت بسزائی برخوردار است یافتن آژانس مسافرتی معتبر و استفاده از مشاوره های فنی آن می باشد . ضمناً ذکر این نکته حائز اهمیت است که بکاربردن عباراتی چون کلاس A ،B ، TOP  و یا DELUX  توسط آژانس های مسافرتی صرفاً جهت انتقال مطلب به مسافران بوده و مبنای اجرائی ندارد .

نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی دنیا

 

 

 

 

ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی دنیا

 

 

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کلیسای زیبای ایاصوفیه، باارزش ترین اثر باقی مانده از دوره بیزانس

ایاصوفیه,کلیسای ایاصوفیه,عکس های کلیسای ایاصوفیه,مسجد ایاصوفیا

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بهشت های آسمانی در یونان+عکس

 

بهشت های آسمانی,شهر متیئورا

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

جیرفت، قلب پنج هزار ساله یک تمدن گمشده (+عکس)

 

جیرفت,جاهای دیدنی جیرفت,آثار باستانی جیرفت

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کاروانسرای قلعه خرگوشی

 

قلعه خرگوشی, کاروانسرای قلعه خرگوشی

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

عجیب‌ترین بنای ساسانی!

میل میلونه,عجیب ترین بنای ساسانی,بنای میل میلونه

 

میل میلونه

میل میلونه را شاید بتوان عجیب ترین بنای ساسانی لقب داد که در شهر نیمور در 5 کیلومتری شهرستان محلات در استان مرکزی قرار دارد. این میل، بنایی سنگی بسیار عظیم و باستانی است که از سنگ و ساروج ساخته شده و قدمت آن به دوره ساسانیان باز می‌گردد.

میل میلونه بازمانده یك ساختمان سنگی عظیم با قدمت بسیار است كه از سنگ و ساروج و در قسمت بالایی آن همراه با رگهای آجر ساخته شده است، همچون مجسمه ابوالهول به شدت فرسایش یافته است چنین به نظر می‌رسد كه میل میلونه نبش یك ساختمان سنگی آجری عظیم بوده كه چهار پایه داشته و حتی دو پایه از این چهار پایه تا حدود 90 سال پیش بر جای مانده بود. زمین های اطراف میل میلونه را از قدیم به نام چهار طاقی می‌شناختند و امروزه نیز چنین است.

می گویند این بنا به احتمال زیاد باقیمانده‌ای از آتشکده‌ای به نام ورنه یا سرزمین محروسه پایینی است که در تاریخ باستان به آن اشاره شده ‌است. برخی نیز معتقدند این بنا برج مراقبتی برای قلعه جمشیدی بوده‌ است. با همه اینها، میلونه بنایی 8 متری است و ساختمان مربوط به میل آن 4 نبش است و زمینی به اندازه 4 جریب دارد که تقریباً برابر 3200 مترمربع می شود و داخل این نبش‌ها قرار می‌گرفته ‌است.

در «تاریخ قم» درباره میل میلونه آمده است: «آن بنای عجیبی است و تا امروز نقش‌های آن باقی‌اند. در غرب نیمور در میان اراضى کشاورزى ستونى از سنگ‌هاى ریز که با ملات ساروج روى هم چیده شده‌اند وجود دارد. بلندى این ستون 7 تا 8 متر است و نشان از یک چهار طاقى دارد که آتشکده بوده است. این بنا را هم اکنون میل میلونه مى‌گویند، ولى به احتمال قوى باقى مانده آتشکدهء «وره» است که در کتب تاریخى هم از آن یاد شده است. قلعه جمشیدى که بنا به روایتى هسته اولیه نیمور بوده، ‌ کمى بالاتر از این آتشکده واقع شده است.»

كشاورزان نیم‌وری به غیر از میل میلونه نام «چهار طاقی» را برای این بنا به كار می‌برند و زمین‌های اطراف میل میلونه هم به همین نام شناخته می شود. به گفته اكثر پیرمردان كهنسال آثار بسیار زیادی مانند حوض و حوضچه‌ها و … در زیر این زمین ها مدفون است. احتمال دارد كه میل میلونه بقایای ساختمانی باشد كه حدود (1050) سال پیش نویسنده تاریخ قم از آن به عنوان (خفرهاد) یا (خفریه) یاد كرده است. «گویند كه نیم‌ور را سه برادر بنا كرده‌اند… و گویند که خواهر ایشان (خفریده) بنا كرده است و به نام خود نهاده و گویند كه خفرهادبن سهره …. بنا كرده است و به نام خود نام نهاده و آن بنای عجیبی است و تا الیوم قایم و محكم است و نقش‌های آن باقی‌اند، گویا نقاشان آن بامداد در آن آمده و شبانگاه بیرون رفته.»

میل میلونه در بین کشاورزان نیم‌وری به نام «چهار طاقی» نیز شناخته می‌شود. میل میلونه در سال 1386 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 19685 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

زیباترین ایستگاههای مترو جهان

 

 شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از فضای ایستگاه های مترو خسته شده باشید، اما اگر این ایستگاه ها به شکل خارق العاده ای زیبا باشند، آیا شما باز هم خسته خواهید شد؟ در بعضی از شهرهای دنیا ایستگاه های مترو شبیه موزه هستند، بعضی ها شبیه فیلم های تخیلی و بعضی ها هم شبیه سالن های رقص. در این مطلب ما به شما خارق العاده ترین ایستگاه های مترو دنیا را نشان می دهیم:

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

 

ماسال و شاندرمن،بام سبز ایران

 

شاندرمن,شهرستان ماسال,جاذبه های طبیعی و گردشگری ایران,مناطق گردشگری شمال ایران

شاندرمن,شهرستان ماسال,جاذبه های طبیعی و گردشگری ایران,مناطق گردشگری شمال ایران

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

 روستای دشه,آشنایی با روستای دشه
   

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

دیدنی‌ترین روستای فارس

 روستای تنگ براق

 

  روستای تنگ براق

 

  روستای تنگ براق

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

 

ماسوله زیر لحاف زمستانی

 ماسوله,تصاویر ماسوله,روستای ماسوله

 روستای پلکانی ماسوله

 ماسوله,تصاویر ماسوله,روستای ماسوله

 روستای پلکانی ماسوله

 

 روستای پلکانی ماسوله


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

آبشار شاهان‌دشت

آبشار شاهان‌دشت,آبشار شاهان‌دشت مازندران 

آبشار شاهان‌دشت,آبشار شاهان‌دشت مازندران

منبع:


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

سفر پاییزی به دامنه های البرز

سفر پاییزی,سفر,سفر رفتن

 

سفر پاییزی,سفر,سفر رفتن

 

سفر پاییزی,سفر,سفر رفتن

 

سفر پاییزی,سفر,سفر رفتن

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

روستايي با بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

پيست اسكي ايران,بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

پيست اسكي ايران,بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

پيست اسكي ايران,بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

 

پيست اسكي ايران,بزرگ‌ترين پيست اسكي ايران

 


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

 

پاییز را برای کویرنوردی از دست ندهید

کویرنوردی,سفر به کویر,کویرهای ایران,تور کویرنوردی

کویرنوردی,سفر به کویر,کویرهای ایران,تور کویرنوردی

کویرنوردی,سفر به کویر,کویرهای ایران,تور کویرنوردی

کویرنوردی,سفر به کویر,کویرهای ایران,تور کویرنوردی

کویرنوردی,سفر به کویر,کویرهای ایران,تور کویرنوردی

کویرنوردی,سفر به کویر,کویرهای ایران,تور کویرنوردی

 

کویرنوردی,سفر به کویر,کویرهای ایران,تور کویرنوردی

 


کویرنوردی,سفر به کویر,کویرهای ایران,تور کویرنوردی

 

 کویرنوردی,سفر به کویر,کویرهای ایران,تور کویرنوردی

 منبع:www.numberone-1.loxblog.com


ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ابشاری در میان سنگ ها

اگر اهل کشف دیدنی های جدید هستید و دوست دارید یک منطقه کوهستانی و سرد را در این روزهای پاییزی تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم به آبشار سنگان در نزدیکی پایتخت فکر کنید. جایی که فرصت خوبی برای یک سفر یک روزه کوتاه به شما می دهد و خستگی های زندگی پرتنش تهرانی ها را از آنها دور می کند.

آبشار سنگان در شمال غرب روستایی به همین نام، حدود 20 کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه‌حصار قرار دارد. این آبشار 2575 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در شمال آن قله پهنه حصار واقع شده است.

برای دیدن آبشار سنگان، باید به قدر کافی اهل کوه نوردی و دره نوردی باشید و البته از سرما و آب هم وحشت نداشته باشید چون دره سنگان یکی از دره‌های پر آب این منطقه است و  آبشار سنگان، همانطور که از اسمش پیدا است، در یک منطقه سنگی قرار گرفته است.

آبشار سنگان,تصاویر آبشار سنگان

 



ادامه مطلب
نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

 

داستانی عاشقانه و پند آموز

سرگرمی,سایت سرگرمی,داستانی عاشقانه و پند آموز, داستانهای عاشقانه, داستان پند آموز

 

پس از 11 سال زوجی صاحب فرزند پسری شدند. آن دو عاشق هم بودند و پسرشان را بسیار دوست داشتند. فرزندشان حدوداً دو ساله بود که روزی مرد بطری باز یک دارو را در وسط آشپزخانه مشاهده کرد و چون برای رسیدن به محل کار دیرش شده بود به همسرش گفت که درب بطری را ببندد و آنرا در قفسه قرار دهد. مادر پر مشغله موضوع را به کل فراموش کرد.

 

پسر بچه کوچک بطری را دید و رنگ آن توجهش را جلب کرد به سمتش رفت و همه آنرا خورد. او دچار مسمومیت شدید شد و به زمین افتاد. مادرش سریع او را به بیمارستان رساند ولی شدت مسمومیت به حدی بود که آن کودک جان سپرد. مادر بهت زده شد و بسیار از اینکه با شوهرش مواجه شود وحشت داشت.

 

وقتی شوهر پریشان حال به بیمارستان آمد و دید که فرزندش از دنیا رفته رو به همسرش کرد و فقط سه کلمه بزبان آورد.

 

فکر میکنید آن سه کلمه چه بودند؟

 

شوهر فقط گفت: "عزیزم دوستت دارم!"

 

عکس العمل کاملاً غیر منتظره شوهر یک رفتار فراکُنشی بود. کودک مرده بود و برگشتنش به زندگی محال. هیچ نکته ای برای خطا کار دانستن مادر وجود نداشت. بعلاوه اگر او وقت میگذاشت و خودش بطری را سرجایش قرار می داد، آن اتفاق نمی افتاد. هیچ دلیلی برای مقصر دانستن وجود ندارد. مادر نیز تنها فرزندش را از دست داده و تنها چیزی که در آن لحظه نیاز داشت دلداری و همدردی از طرف شوهرش بود. آن همان چیزی بود که شوهرش به وی داد.

 

گاهی اوقات ما وقتمان را برای یافتن مقصر و مسئول یک روخداد صرف می کنیم، چه در روابط، چه محل کار یا افرادی که می شناسیم و فراموش می کنیم کمی ملایمت و تعادل برای حمایت از روابط انسانی باید داشته باشیم. در نهایت، آیا نباید بخشیدن کسی که دوستش داریم آسان ترین کار ممکن در دنیا باشد؟ داشته هایتان را گرامی بدارید. غم ها، دردها و رنجهایتان را با نبخشیدن دوچندان نکنید.

 

اگر هرکسی می توانست با این نوع طرز فکر به زندگی بنگرد، مشکلات بسیار کمتری در دنیا وجود می داشت.

 

حسادت ها، رشک ها و بی میلی ها برای بخشیدن دیگران، و همچنین خودخواهی و ترس را از خود دور کنید و خواهید دید که مشکلات آنچنان هم که شما می پندارید حاد نیستند.

نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

زنان باردار در تشخیص احساسات تواناترند
بارداری

تحقیقات نشان می‌ دهد: زنان باردار می ‌توانند احساسات را در چهره افراد بخوانند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا،‌ زنان باردار که به واسطه شدت یافتن هورمون های شان به مجموعه ‌ای از اعصاب با تغییرات و نوسانات خلقی مبدل می ‌شوند در تشخیص نشانه‌ های عصبانیت و خشم در چهره افراد بسیار دقیق‌ تر و حساس ‌تر عمل می‌ کنند در حالی که این توانایی در زنانی که باردار نیستند و نیز در مردان وجود ندارد.

 

مطالعات پیشین نیز تایید کرده ‌اند که زنان در مراحل خاصی از دوره عادت ماهانه می‌ توانند احساسات فرد را از نگاه کردن به چهره او دریابند و توجیه محققان برای این توانایی این است که سطح هورمون پروژسترون در چنین شرایطی به نقطه اوج خود می ‌رسد.

 

پژوهش جدیدی نشان داد که همین یافته در مورد زنان باردار نیز صدق می ‌کند و آن ها نه تنها می توانند احساس لذت و خوشحالی را به سرعت تشخیص بدهند بلکه حتی قادر هستند احساسات منفی را نیز خیلی دقیق ‌تر شناسایی کنند.

 

دکتر ربکا پیرسون و دستیاران وی در دانشگاه بریستول انگلیس، این پژوهش را با بررسی روی 76 زن باردار انجام داده ‌اند.

پژوهشگران دریافتند: زنان باردار در هر مرحله از بارداری احساسات مثبت را به سرعت شناسایی می‌ کنند اما برای تشخیص احساسات منفی مانند عصبانیت، ترس و ناامیدی در ماه‌ های آخر بارداری قوی تر هستند.

 

زنان در این دوران هوشیارتر می ‌شوند و در نتیجه می‌ توانند تهدیدهای احتمالی را شناسایی کرده و در صورت ضرورت اقدام کنند.

نويسنده: †_OMID_† تاريخ: شنبه 3 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

رفع بوی بد دهان با 13 توصیه آسان

بوی دهان

بوی بد دهان نه تنها برای خودمان، بلکه برای اطرافیان ‌مان نیز ناخوشایند‌ است.

 

این مشکل اگر درمان نشود، سبب بروز مشکلاتی در روابط بین ‌فردی نیز خواهد شد.

 

اگرچه بزاق دهان نوعی خمیردندان طبیعی محسوب می ‌شود، ولی گاهی این خمیر دندان طبیعی کافی نیست و مجبورید به توصیه‌ های زیر پناه ببرید و اگر توصیه‌ های زیر هم نتوانند مشکل ‌تان را رفع کنند، احتمالا منشا بوی بد دهان‌ تان دستگاه گوارش‌ است و باید بروید سراغ پزشک.

 

 1- بعد از هر وعده غذایی برای باقی نماندن غذا در دهان و لابه‌لای دندان‌های تان، مسواک بزنید

و دهان ‌تان را خوب بشویید.

 

2- وقتی دندان‌های تان را مسواک می ‌زنید، زبان ‌تان را هم به آرامی مسواک بزنید تا لایه سطحی روی زبان برداشته شود. زبان با هزاران پرز ریز پوشیده شده که می ‌تواند محل تجمع باکتری ‌ها باشد.

 

 

3- به‌ طور منظم برای بررسی وضعیت دهان و دندان تان، به دندانپزشک مراجعه کنید تا اگر دندان‌ خراب و پوسیده‌ای دارید که سبب بوی بد دهان‌ تان می‌ شود، ترمیم کنید.

 

4- برای افزایش ترشح بزاق دهان تان، همیشه از آدامس

‌ های بدون قند استفاده کنید.

 

5- اگر دهان‌ تان زیاد خشک می ‌شود، مایعات فراوانی بنوشید. آب را چند بار در دهان تان بچرخانید تا کاملا غذاهای اضافی از لابه‌لای دندان‌های تان خارج شود.

 

6- از مصرف دهان‌ شویه‌هایی

که حاوی الکل و نعناع هستند خودداری کنید، چون آن ها به جای کمک به خو‌شبویی دهان ‌تان، باعث بدتر شدن بوی آن می ‌شوند.

 

7- استفاده از سبزیجات و میوه، مخصوصا کرفس خام و

هویج می ‌تواند مانع از شکل‌ گیری پلاک در دهان شود.

 

8- اگر می‌ خواهید در یک جلسه مهم یا مهمانی شرکت کنید، از خوردن غذاهای حاوی سیر کنید.

و پیاز خودداری

 

9- از نوشیدن قهوه که سبب خشکی دهان می ‌شود، خودداری کنید.

 

10- سیگار را ترک کنید

 

، زیرا تار و نیکوتین موجود در آن، روی سطح دندان و زبان می‌ ماند و سبب کاهش ترشح بزاق و ایجاد بوی بد دهان می ‌شود.

 

 

11- سبزیجات برگ سبز مانند جعفری و کاهو بجوید.

 

12- می‌ توانید چند عدد قرص نعناع روی زبان یا مسواک ‌تان بگذارید و دهان‌ تان را با آن تمیز کنید تا تنفس شما خوش ‌بو شود.

 

13- اگر ترکیبی از پراکسیدهیدروژن 50 درصد و 5 درصد آب را در دهان‌ تان بچرخانید، می ‌توانید بسیاری از باکتری ‌هایی را که سبب بوی بد دهان‌ تان می ‌شود، از بین ببرید.

نويسنده: †_OMID_† تاريخ: شنبه 3 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

† number-1 †

wellcome to number-1

مدیر وب

[ number-1 ] لينکهاي روزانه

[number-1] جستجوي مطالب

[ number-1 ]طراح قالب

© All Rights Reserved to number-1.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com